BLOGas.lt
Pigūs skrydžiai
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Kada prireikia dermatologo?

2014-03-17 parašė sveikamityba
dermatologas

dermatologas

Kone visose gydymo, medicinos klinikose, įstaigose, dermatologas yra labai paklausus gydytojas, pas kurį neretai tenka ilgokai palaukti eilėje, norint patekti. Kalbamės su vienu iš gydytojų, prašome, kad jis papasakotų apie savo darbo specifiką, o galbūt duotų žmonėms ir kažkokių patarimų apie odos priežiūrą.
Sveiki, pradėsiu nuo paprasto klausimo, kurio visada norėjau paklausti. Kas yra sunkiausia dermatologo darbe?
Sunkiausia turbūt, kaip ir visuose darbuose, neprarasti meilės savo profesijai. Jeigu nori tikrai geras dermatologas Vilniuje, jeigu nori, kad apie tave sklistų geri atsiliepimai, tai turi stengtis dėl to. Kiekvienas pacientas yra svarbus, ir kiekvienam jam turi parodyti pakankamai dėmesio. Jeigu to nepadarysi, jeigu bent vieną iš, sakykime, per mėnesį ateinančių kelių šimtų, aptarnausi blogai, tavo reputacija nukentės. Taigi, viena vertus, dermatologas turi mylėti savo darbą tiesiog tam, kad tai jam teiktų malonumą, kad kiekviena diena prisipildytų maloniais darbais, o ne bjauriomis pareigomis. Kita vertus, atsiduoti savo sričiai reikia ir todėl, kad tokie gydytojai yra atidesni, jei labiau stengiasi, jei žiūri į kiekvieną sutrikimą taip, kaip detektyvas žiūri į tiriamą bylą: siekdami suprasti, išsiaiškinti, kas ir kodėl čia yra, kiekviena ligos istorija, tarsi viliojanti mįslė. Kai taip žiūrima, tai ir padaroma viskas, kas geriausio, taigi, apie tokį gydytoją niekada nepasklis kažkokios blogos kalbos.
Dėl ko dažniausiai žmonės ateina? Juk turbūt nesvarbu, ar dermatologas Kaune, ar Vilniuje, bet visi su panašiomis bėdomis renkasi?
Na, man yra tekę dirbti vidurio Lietuvoje ir pajūryje, tai būtent pastarasis regionas turi daugiau vietos geografijai būdingų bruožų, o visur kitur viskas maždaug tas pats. Tarkime, Klaipėdoje vis tiek yra didelė paplūdimių kultūra, tai vasaros miestas, dėl to pasitaiko visokių sutrikimų, susijusių su saule, su nudegimais, su alergija saulei, arba tiesiog siekiama iš anksto pasidomėti, kaip odą saugoti, todėl ir būna reikalingas dermatologas. Vilnius tokių problemų turi mažiau. Kaip tik panašu, kad labiau iš sostinės vasarą žmonės linkę pabėgti kur nors į kaimus, sodybas ar užsienį, taigi, čia tos vasaros problemų puokštės kaip ir nepastebiu. Nors būna ir taip, kad žmonėms dermatologas reikalingas tiesiog tam, kad prieš išvažiuodami į kokią saulėtą vietą, jie iš anksto pasitartų dėl galimų pavojų.
Tai kokie visgi dažniausi tie visiems būdingi sutrikimai?
Yra keli tipai sutrikimų. Yra sezoniniai: saulės nudegimai, alergijos tai pačiai saulei arba gėlių žydėjimui, taip pat yra žieminiai nušalimai, neigiama reakcija į šaltį ir pan. Yra labai daug žmonių ateinančių parodyti savo apgamus. Dermatologas Vilniuje, Kauno g. dirbantis man yra pasakojęs, kad tai dažnai susiję su žiniasklaida. Kai tik kažkur per televiziją, ar kokiam populiariame portale pasirodo naujienos apie vėžį, apie netipinius apgamus ir jų simptomus, kada yra vėžys, taip žmonės iškart ima apsižiūrinėti savo kūną, pastebi apgamų, dvejoja, ar jie gerai išaugę, ar blogai, neša juos mums. Žinoma, tai, ką pastebėjo dermatologas Kauno g., nėra kažkas labai specifiško, nes tokius pastebėjimus neretai gali padaryti ir visi kiti gydytojai. Labai veikia žiniasklaida, apie ką yra kalbama, dėl to ir ateina paskui besiskųsdami.
Ir kaip gydote apgamus?
Na, labai dažnai jie būna gėrybiniai, beveik nepasitaiko, kad jie būtų piktybiniai. Man tik kartą toks atvejis buvęs, ir tada jau perduodi pacientą į onkologų rankas. O šiaip paprastai klausi žmogaus, ar tas apgamas tokioje vietoje, kad jam trukdo, tarkime, trinasi į drabužius ir pan. Jeigu paaiškėja, jog taip, tada siūloma nemokamai šalinti apgamą.

Rodyk draugams

Maisto papildai vyrams

2013-09-10 parašė sveikamityba

Rūpinkimės stipriąja lytimi

Maisto papildai vyrams

Maisto papildai vyrams

Niekam ne paslaptis, kad vyrai nemėgsta lankytis pas gydytojus, gerti vaistus. Moterims tai irgi ne pramoga, bet jos žino, kad reikia, ir rūpinasi savimi. Jei Jūsų išrinktasis tiesiog kratosi nuo minties, kad teks eiti į ligoninę, paaiškinkite, kad maisto papildai vyrams gali padėti retinti tokius vizitus. Šis straipsnis apie tai, jog reikšminga ir sportas, ir sveikas maistas, ir maisto papildai vyrams, kad Jūsų išrinktasis nesiskųstų sveikatos sutrikimais.

Kai kuriems nereikia raginimo

Yra tokių vyrų, kurie patys nusprendžia, kad jiems reikėtų vitaminų vyrams. Dažniausiai toks požiūris būdingas sportu užsiimantiems vyriškiams, nes jie nenori nualinti savo organizmo. Internete ir vaistinėse parduodami specialūs maisto papildai sportuojantiems, apie juos išrinktasis tikrai geriau žinos už Jus, jei jis sportuoja. Intensyvios treniruotės, nemalonumai darbe, tam tikrų medžiagų trūkumas organizme ir daugybė kitų priežasčių lemia savijautos suprastėjimą. Sveikintina, jei vyriškosios lyties atstovas sportuoja, bet viskam turi būti ribos. Geriau nepertempti savo kūno, kad nevargintų raumenų ir kaulų skausmai. Jei vyro organizmui truks magnio, o jis dažnai sportuos, tai naktį nubus nuo mėšlungio. Tas nemalonus jausmas kamuos tol, kol vyras nesusirūpins savo sveikata. Tokiu atveju padės magnio papildai.

Svarbu ne tik sportas, bet ir maistas

Norite, kad antroji pusė kuo rečiau skųstųsi sveikatos sutrikimais? Gaminkite maistą namuose, nes jis sveikesnis ir pigesnis. Žinosite, ką valgo Jūsų išrinktasis, todėl būsite rami, kad neatsiras problemų, kylančių dėl prastos mitybos. Šiais laikais ne visada spėjame gaminti namuose, nes visur skubame lekiame, bet reikėtų kuo dažniau sukiotis virtuvėje. Jūsų šeima mėgausis skaniu ir sveiku maistu, o Jūs būsite laikoma tobula žmona. Kartais vyrai yra tarsi maži vaikai, todėl paraginkite juos valgyti vaisius, atsisakyti greito maisto, nes Jūs galite paveikti brangiojo mitybos įpročius. Svarbu, kad pati nedėtumėte į burną bet ko, nes abu turite valgyti sveikai, kad palaikytumėte vienas kitą. Vis dėlto, jei Jūsų vyras neketina sveikiau maitintis, tai neverskite jo. Galbūt jis pats supras, kad mityba daro įtaką sveikatai ir panorės valgyti kokybišką maistą. Deja, ne visada su maistu gauname visų reikiamų medžiagų, todėl, jei pastebėjote vyro nuovargį, tai pasiūlykite jam papildų vyrams.

Išsirinkite iš gausios papildų pasiūlos

Reikia pripažinti, kad nelengva išsirinkti maisto papildus, nes jų asortimentas gausus, prekės skiriasi ir kaina, ir kokybe. Pasidomėkite, kokie maisto papildai vyrams yra vertingiausi, greičiausiai įsisavinami. Geriau pati nupirkite papildus, kurie pasižymi optimaliu kainos ir kokybės santykiu. Svarbu įkalbėti vyrą gerti papildus, įtikinti, kad vitaminai vyrams – naudingi. Pasirinkti papildai turėtų palaikyti lytinę bei prostatos funkciją, reguliuoti testosterono kiekį organizme.

Padėkite atsikratyti gėdos

Ne kiekvienas vyras išdrįstų nueiti į vaistinę, jei jam reikalingi maisto papildai vyrams potencijai. Kokia išeitis? Šiuos papildus galima užsisakyti virtualioje erdvėje – taip sutaupoma laiko, nes nereikia išeiti iš namų, be to, neraudonuojama prieš vaistininkę. Svarbu ne bėgti nuo savo problemų, o jas pripažinti. Pasistenkite švelniai paaiškinti antrajai pusei, kad ji turi rūpintis savo lytine funkcija, kuri lemia ir tarpusavio santykius. Dažnai tabletės vyrams – tai, kas nereikšminga, todėl jie pamiršta gerti vitaminus. Priminkite savo vyrui, kad jis kasdien išgertų papildų.

Apibendrinant galima pasakyti, kad parduodami įvairiausi maisto papildai papildas gali būti pagamintas skirtingose šalyse, gali skirtis jo sudedamosios dalys. Nepasiduokite reklamoms ir pačios pasidomėkite, kokie yra veiksmingiausi maisto papildai vyrams.

Rodyk draugams

Seno žmogaus priežiūra

2013-08-26 parašė sveikamityba

Daug kam kyla minčių apie tai, kad užsienyje būtų visai neblogai užsidirbti, prižiūrint senus žmones. Tačiau delfi.lt ne kartą pažymėjo, kad šis darbas – ne tik pelningas, bet ir reikalaujantis daug pastangų. Pakalbėkime apie tai, ką tenka patirti tiems, kas vis dėlto užsibrėžia dirbti būtent tokį darbą.

Maistas

Maistas

Maistas

Jeigu jums teks kada nors gyvenime prižiūrėti seną žmogų, tikrai nemažai dėmesio skirsite senuko mitybos įpročiams – jie visai kitokie nei jūsų pačių. Labai dažnai seni žmonės neturi taip gerai veikiančių žarnyno ir virškinimo organų bei sistemų, tad tenka maistu mėgautis visai kitokiu. Jeigu jau prižiūrite seną žmogų, galbūt teks pamiršti keptą, rūkytą maistą. Svarbu, kad jis nebūtų ir labai karštas, kad nenudegintų.

Ir žinoma – jokių kietų neįkandamų dalykų. Nereikia ir delfi.lt rašyti, kad būtų aišku. Jog į senatvę visada sudyla žmogaus dantys, atsiranda protezai, keramika arba plastikas. Su tokiais įkąsti kur kas sunkiau. Taigi, nebebus riešutų, kieto nesusikramtančio kepsnio, irisų ir kietų kepinių. Kuo prastesnė situacija su dantimis, tuo labiau teks valgyti tokius dalykus kaip košės, tyrelės ir pan.

Tačiau visa maisto didžiausia gudrybė yra tai, ką senas žmogus jums sakys dėl jo. Kažkas nutinka, kad senatvėje pasikeičia maisto suvokimas. O gal tiesiog pats gyvenimas pritrūksta spalvų, tada nežinia, ką kaltinti, ir kame ieškoti malonumų. Taigi ir maistas senukui tampa nebeskanus. Gali jam atrodyti, kad tai jūs neskaniai gaminate, o gal ne tuos patiekalus, kurių jis nori. Gal kartais senukas neišreikš jokių pageidavimų, sakys, ką pagaminsi, tas tiks. Tačiau, jau gavus porcija maisto, pastums ją toliau nuo savęs sakydamas „tik ne tai“.

Tad geriau stengtis išsiaiškinti, ką senukas valgytų, vien tam, kad paskui nebūtumėte apkaltinta, jog pagaminote ne tai, ko jis ar ji norėjo. Gali būti, kaip yra minėta delfi.lt, kad nuomonę jis keis labai dažnai, kabinėsis ar gal net kels scenas. Nereikia kelti, tai senas žmogus, o jūsų – toks jau tas darbas. Svarbiausia – neleisti senukui iš viso nieko nevalgyti, kad ir kokių jis priežasčių bei pretekstų prisigalvos. Valgyti vis tiek visada būtina, kitaip visiškai nusilps organizmas ir pasibaigs paskutinės jėgos.

Miegas

Greičiausiai, jeigu taip nutiko, kad miegate ir gyvenate ten pat kur ir senukas, tai teks pakėsti jo miego režimą ir priderinti kaip savą. Reikia žinoti, kad senų žmonių miego ritmas dažnai tampa labai nereguliarus tiesiog dėl to, kad išdyla nervų sistema. Todėl nieko nuostabaus, jei senukas kelsis penktą ryto, o paskui valandėlei po pietų nusnūs fotelyje.

Daugiausiai miega kūdikiai – keliolika valandų. Suaugęs žmogus, kaip rašė delfi.lt miega apie 8 valandas. Na o patys vyriausi, seni žmonės, jau pramiega iš viso mažai, kartais tik 6 ar 5 valandas. Miego sutrikimai atsiranda ir dėl to, kad nėra fizinio aktyvumo. Kai jo nėra, žmogus mažiau pavargsta, jam nebereikia tiek daug energijos.

Atmintis

Turėkite omenyje, kad bendrausite su žmogumi, kurio senas ne tik kūnas, bet ir protas. Taip, kaip atsisako veikti akys ar žarnynas, taip pat atsisako gerai funkcionuoti ir protas. Nenustebkite ir nepykite, jeigu senas žmogus pamiršta, kur laiko savo daiktus, kada reikia eiti į tualetą, ar netgi – koks jūsų vardas. Kai kankina Alzhaimeris, paprastai lengva yra prisiminti labai seniai, jaunystėje ar vaikystėje buvusius įvykius, bet kas nutiko ką tik – to nebeprisiminsi taip lengvai.

Rodyk draugams

Sveika mityba

2012-07-20 parašė sveikamityba

Sveika mityba daro žmones laimingais

Sveika mityba

Sveika mityba

Sveika mityba yra sveiko kūno ir sveikos sąmonės pagrindas. Sveikai besimaitinantis žmogus nesusiduria su didelėmis sveikatos problemomis, turi stiprų imunitetą, be to, jo psichologinė būsena yra visiškai stabili ir subalansuota. Dažnai dėl didelio gyvenimo tempo nesureikšminame maitinimosi ir darome vieną didžiausių klaidų savo gyvenime. Maistas yra viso organizmo variklis ir tik sveika mityba gali lemti pilnavertišką gyvenimą.

Sveikos mitybos principus būtina išmanyti

Sveika mityba nėra vien tik daug vitaminų turinčių vaisių ir daržovių valgymas. Subalansuota mityba - tai pakankamas kiekis skirtingų organizmui reikalingų medžiagų pasisavinimas kasdieniame gyvenime. Norint maitintis sveikai, būtina turėti tam reikalingų žinių. Svarbu išmanyti, kiek, kokių medžiagų turi skirtingi maisto produktai ir kiek kiekvienos jų reikia mūsų organizmui. Kasdien kūnas turi gauti subalansuotą kiekį svarbiausių vitaminų bei mineralų. Jų gauname per vaisius, daržoves, mėsą, žuvį, riešutus. Jei per maistą gaunamų medžiagų nepakanka, būtina vartoti maisto papildus. Norint nustatyti, ar organizmas gauna pakankamą kiekį reikalingų medžiagų, patartina profilaktiškai tikrintis kraują, mat ši organizmo dalis - tai viso kūno atspindys, parodantis, ko turime per mažai ir į ką reikėtų atkreipti dėmesį.

Informacija literatūroje ir internete

Informacijos apie sveika mityba galima gauti iš įvairių šaltinių. Vienas jų - sveika mitybą aprašančios knygos. Pastaruoju metu itin populiaria tapo literatūra apie mityba. Tai mokslo populiarinimo ir savišvietos knygos, kuriose ne moksline ir nenuobodžia kalba aprašoma, kokiais principais reikia remtis, siekiant gyventi sveikai ir retai lankytis gydymo įstaigose. Tokioje literatūroje pateikiami gyvenimiški pavyzdžiai, įvairūs receptai, paprasta kalba aiškinama, kiek ir kokių produktų būtina suvartoti. Be to, ši literatūra dažnai pateikia įvairių įdomių liaudies receptų ir priemonių įvairioms problemoms spręsti. Jei tokių knygų kaina yra per didelė, jas skolintis galima iš bibliotekų. Žinoma, informacijos gausu ir internete. Skirtinguose sveikatingumo ir medicinos interneto portaluose ar mėgėjiškuose tinklaraščiuose aprašomas maisto derinimas ir galimybės tai daryti tinkamai, patariama, ko ir kiek vartoti bei pateikiami grįsti sveika mityba receptai.

Dietologai sudaro individualų mitybos planą

Norintieji propaguoti sveika gyvensena, gali kreiptis ir į specialistus. Apie sveika mityba konsultuoja dietologai, kurie dirba kiekvienoje viešoje ligoninėje ar poliklinikoje. Be to, galima kreiptis ir į privačiai paslaugas teikiančius ir konsultuojančius medikus. Dietologai pagal daugybę skirtingų kriterijų individualiai sudaro mitybos planą, kurio laikantis, organizmas gauna visų reikalingų medžiagų ir žmogus nesusiduria su sveikatos problemomis. Pavyzdžiui, maitinimosi specialistai gali patarti sveika mityba pagal kraujo grupe. Žinoma, jei renkamasi konsultuotis su privačiai dirbančiu dietologu, tai kainuoja, tačiau sveikatai pinigų gailėti nereikėtų. Svarbu suprasti, kad jei nesirūpinama sveika mityba ir gyvensena, vėliau sveikatos problemų sprendimas gali kainuoti kur kas daugiau nei dietologo paslaugos.

Sveika mityba ir subalansuotas sportas

Žinoma, sveika mityba nieko verta, jei kūnas nėra fiziškai aktyvus. Sveiką maitinimąsi būtina derinti su sportu. Tai nereiškia, kad kasdien būtina nubėgti po dešimt kilometrų - pakanka bent kartą per savaitę išeiti pabėgioti, apsilankyti sporto klube ar valandą pasportuoti savo namuose. Dažną atbaido sportas, tačiau galima pasirinkti mėgstamą ir patinkančią fizinio aktyvumo sritį. Pavyzdžiui, galite plaukioti baseine, važinėtis riedučiais, šokti ar čiuožinėti ledo arenoje. Visos šios pramogos - taip pat sportas, padėsiantis išlaikyti kūno formas. Jei pats neišmanote, kaip, kur ir kada sportuoti, galite kreiptis į profesionalų trenerį, kuris sudarys individualų fizinės apkrovos planą. Sveika mityba sportuojant lemia kur kas didesnį teigiamą poveikį mūsų kūnui nei suderintas maitinimasis be jokio fizinio aktyvumo. Svarbu suprasti, kad sveika mityba ir sportas - tai neatsiejami dalykai, lemiantys gyvenimą be medikų pagalbos.

Rodyk draugams